Proces rekrutacyjny w kilku krokach
1. WSTĘPNE ZGŁOSZENIE REKRUTACYJNE
Po wybraniu preferowanych kierunków wymiany, wypełnij wstępny formularz zgłoszeniowy, w taki sposób, abyśmy mogli skontaktować się z Tobą w celu podjęcia dalszych etapów procesu rekrutacji.
2. FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY W J. POLSKIM
Jeżeli dokonałeś wstępnego zgłoszenia, niedługo po rozpoczęciu rekrutacji otrzymasz od nas drogą mailową bardziej szczegółowy kwestionariusz. Składają się na niego m.in. kwestionariusz osobowy, wykaz ocen, opinia wychowawcy, zaświadczenie o stanie zdrowia oraz zgoda rodziców.
Jeżeli jesteś zdecydowany na udział w programie wymiany możesz samodzielnie pobrać i wypełnić pełen kwestionariusz zgłoszeniowy - przyspieszy to proces rekrutacji!
Następnie prześlij go na adres e-mail: info@yfu.org.pl lub do naszego biura na adres korespondencyjny: YFU Polska ul. Fredry 7/p. 13/14 61-701 Poznań
Pobierz kwestionariusz zgłoszeniowy 2025/2026
3. OPŁATA REKRUTACYJNA
Opłata za przeprowadzenie rekrutacji wynosi 150,00 zł. Należy ją wnieść przed rozmową rekrutacyjną. Opłata uwzględnia koszt przetwarzania zgłoszenia rekrutacyjnego, przeprowadzenia rozmowy rekrutacyjnej oraz testów językowych przez personel biura i/lub wolontariuszy YFU Polska.
Opłaty rekrutacyjnej można dokonać przelewem na konto Stowarzyszenia:
numer konta do przelewu PLN: 28 1020 4027 0000 1302 0441 4637
nazwa odbiorcy: Młodzi Dla Porozumienia – Polska
tytuł przelewu: Opłata rekrutacyjna [rok szkolny wymiany] za [imię i nazwisko uczennicy/ucznia]
4. ROZMOWA REKRUTACYJNA
Niedługo po otrzymaniu przez nas Twojego formularza zgłoszeniowego, zostaniesz zaproszony na rozmowę rekrutacyjną. Będziemy chcieli bliżej Cię poznać i więcej się o Tobie dowiedzieć.
Upewnimy się, czy poradzisz sobie w nowych warunkach i otoczeniu. Sprawdzimy również Twoje umiejętności językowe. Nie masz się jednak czego obawiać, zależy nam przede wszystkim na tym, abyś w stopniu komunikatywnym posługiwał się przynajmniej jednym językiem obcym.
Rozmowy rekrutacyjne odbywają się najczęściej w kilkuosobowych grupach, na które składają się uczniowie, którzy przysłali swoje formularze zgłoszeniowe w podobnym czasie. Rozmowy odbywają się w siedzibie organizacji w Poznaniu (CK Zamek).
5. ZAKWALIFIKOWANIE DO PROGRAMU
W terminie do 14 dni od rozmów rekrutacyjnych na Twoją skrzynkę mailową trafi informacja na temat tego, czy zakwalifikowałeś się do
programu, oraz do którego z wybranych przez Ciebie państw pojedziesz. Jeżeli tylko ilość dostępnych miejsc na to pozwoli, skierujemy Cię
oczywiście do jednego z tych krajów, na których Ci najbardziej zależy.
Wraz z informacją o kwalifikacji do programu, na Twój adres mailowy trafią dokumenty, które należy dokładnie przeanalizować i podpisać
wspólnie z rodzicami, a następnie przekazać skan na naszego maila: info@yfu.org.pl oraz oryginały wysłać korespondencyjnie do naszej siedziby: YFU Polska ul. Fredry 7/p. 13/14 61-701 Poznań.
Wraz z podpisaniem i odesłaniem powyższych dokumentów do naszego biura, oficjalnie staniesz się uczestnikiem programu wymiany YFU.
6. DOKUMENTY W J. ANGIELSKIM
Po zaakceptowaniu do programu YFU, otrzymasz dostęp do internetowego systemu YFU Participant Portal. Twoim zadaniem będzie uzupełnienie swojego profilu oraz przesłanie dodatkowych dokumentów w j. angielskim.
Dokumenty te trafiają bezpośrednio do organizacji partnerskiej w kraju, w którym chcesz spędzić wymianę. Są one niezbędne, aby nasi partnerzy za granicą mogli rozpocząć poszukiwanie dla Ciebie jak najlepiej dopasowanej rodziny goszczącej i szkoły, a także zapewnić Ci bezpieczeństwo w trakcie całości pobytu.