Proces rekrutacyjny w kilku krokach

1. WSTĘPNE ZGŁOSZENIE REKRUTACYJNE

Po wybraniu preferowanych kierunków wymiany, wypełnij wstępny formularz zgłoszeniowy, w taki sposób, abyśmy mogli skontaktować się z Tobą w celu podjęcia dalszych etapów procesu rekrutacji.

2. FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY W J. POLSKIM

Jeżeli dokonałeś wstępnego zgłoszenia, niedługo po rozpoczęciu rekrutacji otrzymasz od nas drogą mailową bardziej szczegółowy kwestionariusz. Składają się na niego m.in. kwestionariusz osobowy, wykaz ocen, opinia wychowawcy, zaświadczenie o stanie zdrowia oraz zgoda rodziców.

Jeżeli jesteś zdecydowany na udział w programie wymiany możesz samodzielnie pobierać i wypełnić pełen kwestionariusz zgłoszeniowy - przyspieszy to proces rekrutacji!


Następnie prześlij go na adres e-mail: info@yfu.org.pl.lub do naszego biura na adres korespondencyjny: YFU Polska ul. Fredry 7/p. 13/1461-701 Poznań

3. OPŁATA REKRUTACYJNA

Po wysłaniu kwestionariusza zgłoszeniowego opłać swoje zgłoszenie. Opłata za przeprowadzenie rekrutacji wynosi 150,00 zł. Należy ją wnieść w ciągu 7 dni od wysłania kwestionariusza zgłoszeniowego do YFU Polska. Opłata uwzględnia koszt przetwarzania zgłoszenia rekrutacyjnego, przeprowadzenia rozmowy rekrutacyjnej oraz testów językowych przez personel biura i/lub wolontariuszy YFU Polska.

Opłaty rekrutacyjnej można dokonać przelewem na konto Stowarzyszenia:
numer konta do przelewu PLN: 28 1020 4027 0000 1302 0441 4637
nazwa odbiorcy: Młodzi Dla Porozumienia – Polska
tytuł przelewu: Opłata rekrutacyjna [rok szkolny wymiany] za [imię i nazwisko uczennicy/ucznia]

4. ROZMOWA REKRUTACYJNA

Niedługo po otrzymaniu przez nas Twojego formularza zgłoszeniowego, zostaniesz zaproszony na rozmowę rekrutacyjną. Będziemy chcieli bliżej Cię poznać i więcej się o Tobie dowiedzieć.

Upewnimy się, czy poradzisz sobie w nowych warunkach i otoczeniu. Sprawdzimy również Twoje umiejętności językowe. Nie masz się jednak czego obawiać, zależy nam przede wszystkim na tym, abyś w stopniu komunikatywnym posługiwał się przynajmniej jednym językiem obcym.

Rozmowy rekrutacyjne odbywają się najczęściej w kilkuosobowych grupach, na które składają się uczniowie, którzy przysłali swoje formularze zgłoszeniowe w podobnym czasie. Rozmowy odbywają się w siedzibie organizacji w Poznaniu (CK Zamek).

5. ZAKWALIFIKOWANIE DO PROGRAMU

W terminie do 14 dni od rozmów rekrutacyjnych na Twoją skrzynkę mailową trafi informacja na temat tego, czy zakwalifikowałeś się do
programu oraz do którego z wybranych przez Ciebie państw pojedziesz. Jeżeli tylko ilość dostępnych miejsc na to pozwoli, skierujemy Cię
oczywiście do jednego z tych krajów, na których Ci najbardziej zależy.

Wraz z informacją o kwalifikacji do programu, na Twój adres mailowy trafią dokumenty, które należy dokładnie przeanalizować i podpisać
wspólnie z rodzicami, a następnie przekazać skan na naszego maila: info@yfu.org.pl oraz oryginały wysłać korespondencyjnie do naszej siedziby: YFU Polska ul. Fredry 7/p. 13/1461-701 Poznań. 

Wraz z podpisaniem i odesłaniem powyższych dokumentów do naszego biura, oficjalnie staniesz się uczestnikiem programu wymiany YFU.

6. DOKUMENTY W J. ANGIELSKIM

Po zaakceptowaniu do programu YFU, otrzymasz dostęp do internetowego systemu YFU Participant Portal. Twoim zadaniem będzie uzupełnienie swojego profilu oraz przesłanie dodatkowych dokumentów w j. angielskim.

Dokumenty te trafiają bezpośrednio do organizacji partnerskiej w kraju, w którym chcesz spędzić wymianę. Są one niezbędne, aby nasi partnerzy za granicą mogli rozpocząć poszukiwanie dla Ciebie jak najlepiej dopasowanej rodziny goszczącej i szkoły, a także zapewnić Ci bezpieczeństwo w trakcie całości pobytu.